I början av min resa (het begin van mijn reis) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Iris Gogh - WaarBenJij.nu I början av min resa (het begin van mijn reis) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Iris Gogh - WaarBenJij.nu

I början av min resa (het begin van mijn reis)

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Januari 2013 | Zweden, Stockholm

Wat te doen als je nog veel te hyper in een mega mooi quality airport hotel Arlanda (vlakbij Stockholm) ligt op een groter bed dan dat je thuis hebt, met uitzicht over de besneeuwde shopping mall die hiernaast ligt? Inderdaad, meteen maar even een eerste reisverslagje typen! :) (misschien besef ik me dan meteen wat meer dat ik toch echt hier ben..)

Waar het het afgelopen half jaar een enorm goed, super leuk en tof idee leek mijn laatste stage in Karlstad, Zweden te gaan doen...was ik daar de afgelopen paar dagen toch iets minder van overtuigd. Koudwatervrees? Nogal ja...En zeker doordat de afgelopen paar dagen een aantal issues combineerde waar ik nou niet echt goed mee ben: inpakken, opruimen, afscheid nemen, vliegen!!:S Maar, m'n tassen (inclusief mijn viool!!:D) zijn mee, m'n kamer is volledig schoon en stofvrij, ik heb afscheid genomen van mijn hele lieve vriendjes en vriendinnetjes (met de nodige tranen) en ik heb de vliegtocht overleefd. En met name dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik nu het idee heb alles aan te kunnen. Onzin waarschijnlijk, maar hee, de gedachte is fijn, dus voor nu hou ik er aan vast, en hopelijk lukt dat vannacht, morgen, en de rest van de 8 maanden ook nog.

De vliegtuigreis was nogal hobbelig, moet je natuurlijk net mij hebben, het lijkt dan heel nuttig om de stoelleuningen vast te grijpen enzo..en ik heb meerdere malen gedacht, zul je net zien...er gebeurt nooit wat met een vliegtuig van SAS, maar net als ik erin zit..beide zijn belachelijke dingen, en dat blijkt maar weer, want we zijn zonder problemen geland. En die landing valt toch wel (samen met ooit de opkomende zon tijdens de vliegtocht naar Zuid-Afrika) onder een van de mooiste vliegtuigmomentjes. Het was enorm helder en al vanaf heel hoog waren Zweedse dorpjes met verbindingsweggetjes te zien om uiteindelijk zicht te geven op Stockholm aan de rechterkant, met nog heel veel meer lichtjes en dingetjes. De daarop volgende bochten (waar ik normaalgesproken meteen bij denk, we gaan over de kohooop!) waren niet eens meer eng, en het was een heerlijk soort van 'Välkommen till Sverige' gevoel. Dichter bij de grond bleek er ook nog eens sneeuw te liggen! Eindelijk een beetje echt winter gevoel. Het halen van de tassen ging bijzonder veel sneller dan dat het op schiphol vaak gaat, en na twee keer bijna om ver te hebben gelegen door het gewicht van de backpack terwijl ik mijn viool pakte, rolkoffer overeind trok en het plastic tasje met stroopwafels voor m'n chinese huisgenoten probeerde te grijpen, wist ik de bus naar het hotel vrij gemakkelijk te vinden en ben ik nu dus hier...in Zweden. (Maar nog altijd heb ik het idee dat ik morgen gewoon weer in Utrecht wakker zal worden).

Morgen is het vroeg dag om met de trein (veilig aan de grond), via Stockholm, door te reizen naar de eindbestemming: Karlstad. Mijn woonplaats voor de komende 8 maanden. En ik ben heel benieuwd wat dit avontuur allemaal gaat brengen.

Hälsningar och gott nytt år,
Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 5100

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 29 Augustus 2013

Stage in Karlstad

Landen bezocht: